18/ 07/ 1977 | NINTENDO COLOR TV-GAME
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 18 Ιουλίου 1977, κυκλοφορεί η πρώτη σειρά παιχνιδομηχανών της Nintendo. Και αυτή αποκλειστικά στην ιαπωνική αγορά. Πρόκειται για την οικογένεια κονσολών πρώτης γενιάς Color TV-Game, η οποία αποτελείται από πέντε στο σύνολο (μη προγραμματιζόμενες) συσκευές. Κάθε μία αφιερωμένη σε έναν και μόνο τύπο παιχνιδιού.
Η είσοδος της Nintendo στον κόσμο της ηλεκτρονικής διασκέδασης έγινε το 1974, όταν υπέγραψε συμβόλαιο διανομής του Magnavox Odyssey στην Ιαπωνία. Θα περάσουν τρία χρόνια έως ότου κατασκευάσει τη δική της παιχνιδομηχανή. Το Color TV-Game 6, η πρώτη από τις κονσόλες της οικογένειας Color TV-Game ακολουθούσε την πεπατημένη εκείνης της εποχής. Ήταν μία συσκευή με ενσωματωμένα δύο χειριστήρια και προαποθηκευμένες τρεις παραλλαγές του Pong που παίζονταν με ένα ή δύο παίκτες. Τέτοιας μορφής παιχνιδομηχανές είχαν πλημμυρίσει την αμερικάνικη αγορά τα προηγούμενα χρόνια.
Η συντηρητική αυτή κίνηση της Nintendo στην αγορά της Ιαπωνίας αποδείχθηκε εξαιρετικά επιτυχημένη καταφέρνοντας να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο πωλήσεις. Κάτι που οδήγησε άμεσα στην ανάπτυξη κι άλλων τριών τέτοιας μορφής κονσολών, οι οποίες είχαν εξίσου επιτυχή εμπορική πορεία. Συνολικά οι πωλήσεις των συσκευών Color TV-Game άγγιξαν τα 4 εκατομμύρια και αυτές μόνο στην τοπική αγορά.
COLOR TV-GAME 6
Έτος κυκλοφορίας: 1977
Πωλήσεις: >1.000.000
Η πρώτη παιχνιδοκονσόλα της Nintendo ενσωμάτωνε τρεις παραλλαγές του παιχνιδιού Pong (σ.σ. Light Tennis στην εκδοχή της Nintendo), αποκαλούμενες Volleyball, Hockey, και Tennis. Με την κάθε μία να μπορεί να παιχτεί από έναν ή δύο παίκτες, έτσι προκύπτει το 6 στο όνομα της κονσόλας. Τα χειριστήρια του Color TV-Game 6 ήταν δύο περιστρεφόμενα πλήκτρα προσαρμοσμένα στο σώμα της πορτοκαλόχρωμης συσκευής.
COLOR TV-GAME 15
Έτος κυκλοφορίας: 1977
Πωλήσεις: >1.000.000
Ένα χρόνο αργότερα η Nintendo παρουσίασε μία εξελιγμένη έκδοση της πρώτης κονσόλας. Το Color TV Game 15 περιλάμβανε αυτή τη φορά δύο παραλλαγές των Tennis, Volleyball και Hockey, καθώς και δύο νέα παιχνίδια τύπου Ping Pong. Όπως και πριν, κάθε παιχνίδι διέθετε single και double mode. Ένα επιπλέον παιχνίδι μπόνους (“penalty shootout”) ανέβαζε τον αριθμό στα 15. Σε αυτό ο παίκτης έπρεπε να πετύχει με την μπάλα έναν συνεχώς κινούμενο στόχο στην οθόνη. Μία ακόμη βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση ήταν και η δυνατότητα απόσπασης των χειριστηρίων από την κονσόλα.
COLOR TV-GAME RACING 112
Έτος κυκλοφορίας: 1978
Πωλήσεις: 160.000
Την ίδια χρονιά η Nintendo πάει ένα βήμα παραπέρα την αρχική ιδέα και παρουσιάζει μία κονσόλα με ενσωματωμένο τιμόνι και αναλογικό μοχλό, αποκλειστικά για παιχνίδια racing. Η κονσόλα ενσωμάτωνε 112 παραλλαγές του ίδιου θέματος. Δηλαδή οδήγηση σε δρόμο και αποφυγή εμποδίων, με την θέαση να γίνεται από ψηλά. Και πάλι δινόταν δυνατότητα παιχνιδιού με δύο παίκτες, αλλά αυτό απαιτούσε την προσαρμογή χειριστηρίων στην πίσω πλευρά της κονσόλας. Παρά την ξεχωριστή αυτή ιδέα, οι πωλήσεις δεν ήταν ικανοποιητικές και δεν ξεπέρασαν τα 160.000 κομμάτια.
COLOR TV-GAME BLOCK BREAKER
Έτος κυκλοφορίας: 1979
Πωλήσεις: ~400.000
Με το Block Breaker η Nintendo αντέγραψε για μία ακόμη φορά την Atari. Όπως το Pong των αρχικών δύο κονσολών ColorTV-Game, έτσι και το Breakout που αποτέλεσε βάση για το Block Breaker ήταν παιχνίδι που πρωτοκυκλοφόρησε σε μορφή arcade της Atari. Και πάλι υπήρχαν πολλαπλές παραλλαγές του ίδιου θέματος. Οι πωλήσεις περιορίστηκαν στα 400.000 κομμάτια.
COMPUTER TV-GAME
Έτος κυκλοφορίας: 1980
Η τελευταία κονσόλα της οικογένειας Color TV-Game ενσωμάτωνε παραλλαγές του επιτραπέζιου παιχνιδιού Othello (ή Reversi). Έκανε ελάχιστες πωλήσεις και με αυτόν τον τρόπο δόθηκε τέλος στην εξέλιξη της σειράς. Μίας οικογένειας κονσολών που έστρωσε το δρόμο, ώστε εκείνη τη χρονιά, η Nintendo να θεμελιώνει το mobile gaming με τη σειρά Game & Watch, σύλληψης του ιδιοφυούς Γκουνπέι Γιοκόι (1941-1997) πατέρα και της σειράς φορητών παιχνιδομηχανών Game Boy.
Αφήστε μια απάντηση