ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ14 Φεβρουαρίου 1962, και μετά από 200 ώρες προγραμματισμού, ολοκληρώνεται ένα από τα πρώτα video games όλων των εποχών: το Spacewar, στον PDP-1 που είναι εγκατεστημένος στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT).
Mouse in the Maze (1959): Το πρώτο διαδραστικό πρόγραμμα με γραφικά της ιστορίας, στον πειραματικό υπολογιστή TX-0
Οι ρίζες του DEC PDP-1 βρίσκονται στον πειραματικό υπερυπολογιστή TX-0, έναν από τους πρώτους υπολογιστές της ιστορίας κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από τρανζίστορ. Στον ΤΧ-0 εμφανίστηκαν το 1959 και τα δύο πρώτα διαδραστικά προγράμματα με χρήση γραφικών: Το Mouse in the Maze (βλ. εικόνα δεξιά), και το Tic-Tac-Toe (τρίλιζα). Ο PDP-1 του οποίου η αρχιτεκτονική ήταν παρόμοια με του ΤΧ-0, τοποθετήθηκε επίσης στο τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΜΙΤ, το 1961. Ο PDP-1 διέθετε επίσης δυνατότητα απεικόνισης διανυσματικών γραφικών στην CRT οθόνη που τον συνόδευε και για μία πρώτη επίδειξη αυτών των στοιχειωδών δυνατοτήτων του, σχεδιάστηκε στο εργαστήριο μία εφαρμογή καλειδοσκοπίου. Αυτή η εφαρμογή έγινε και η αιτία που ο Στιβ Ράσελ, φοιτητής τότε στο ΜΙΤ, θέλησε να πειραματιστεί με την κίνηση σε δύο διαστάσεις. Ως πιο λογική ιδέα του φάνηκε να καταπιαστεί με την κίνηση διαστημοπλοίων. Και κάπως έτσι ξεκίνησε ο προγραμματισμός του πρώτου διαδραστικού βιντεοπαιχνιδιού σε υπολογιστή.
Το Spacewar, του οποίου η πρώτη έκδοση ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 1962, ήταν ένα διαστημικό video game για δύο παίκτες. Δύο διαστημόπλοια που κινούνται γύρω από ένα άστρο, του οποίου η βαρύτητα επηρεάζει την κίνησή τους, προσπαθούν να καταστρέψουν το ένα το άλλο με πυραύλους. Τα διαστημόπλοια έχουν περιορισμένα καύσιμα και αριθμό πυραύλων, ενώ μπορούν σε περίπτωση ανάγκης να εγκαταλείψουν και να επανέλθουν σε ένα τυχαίο σημείο του πεδίου (με κίνδυνο όμως να καταστραφούν).
Το παιχνίδι αυτό αποτέλεσε την κεντρική ιδέα για την ανάπτυξη δεκάδων arcades στο μέλλον και ταυτόχρονα την ανάπτυξη της gaming φιλοσοφίας στους υπολογιστές. Ο λόγος ήταν διπλός. Πρώτα από όλα, η αρχική του διάδοση, λόγω του ότι συνόδευε όλους τους PDP-1 όπου κι αν εγκαστάθηκαν έκτοτε. Δεύτερο και κυριότερο, η μεταφορά του κώδικά του και στα επόμενα μοντέλα PDP. Καθώς το Spacewar δεν ήταν εμπορική εφαρμογή, δεκάδες προγραμματιστές τα επόμενα χρόνια μπόρεσαν να το εξελίξουν και μεταφέρουν και στις υπόλοιπες πλατφόρμες της DEC. Κατά συνέπεια, θεωρείται -δικαίως- ο προπάτορας όλων των βιντεοπαιχνιδιών του μέλλοντος.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Αφήστε μια απάντηση