ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ01 Φεβρουαρίου 1991, ιδρύεται η id Software από τους Τζον Ρομέρο και Τζον Κάρμακ. Η εταιρεία που όρισε την κατηγορία των First Person Shooters (FPS) παιχνιδιών, με τις σειρές Doom και Quake, και επηρέασε τις εξελίξεις στην τεχνολογία των 3D γραφικών για πάνω από μία δεκαετία.
H σειρά Doom δεν αποτέλεσε απλώς το θεμέλιο των 3D First Person Shooters, αλλά και μία ολόκληρη -ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη- κουλτούρα gaming που συνεχίζει ως και σήμερα.
Το δίδυμο προγραμματιστών Τζον Κάρμακ–Τζον Ρομέρο, συνδέθηκε άρρηκτα, είτε μαζί, είτε ξεχωριστά, με την ιστορία των FPS. Οι δύο τους, μαζί με τον σχεδιαστή παιχνιδιών Τομ Χολ και τον σχεδιαστή γραφικών Άντριαν Κάρμακ (καμία σχέση με τον Τζον) ιδρύουν το 1991 την id Software. Οι δύο φίλοι προγραμματιστές εργάζονταν έως τότε στην Softdisk. Μία αμερικάνικη εκδοτική μηνιαίων ηλεκτρονικών περιοδικών σε CD-ROM, για το οποίο οι Ρομέρο, Κάρμακ και Χολ κατασκεύαζαν μικρά παιχνίδια, κυρίως arcades, αναπτύσσοντας σημαντική εμπειρία στον τομέα του scrolling στο PC. Εμπειρία, που αποδείχτηκε πολύτιμη στην ανάπτυξη του πρώτου τίτλου της id Software, του Commander Keen (1991). Έχοντας αναπτύξει το Commander Keen ως shareware, οι ιδρυτές της id Software κατέληξαν στο συμπέρασμα είναι είναι προτιμότερο να κατασκευάζουν μία κεντρική μηχανή, γύρω από την οποία θα αναπτύσσεται το κάθε παιχνίδι. Μία πολύ έξυπνη ιδέα που αποδείχτηκε αποτελεσματική τόσο για την ανάπτυξη των γραφικών τα επόμενα χρόνα, όσο όμως και στη στήριξη από τρίτους κατασκευαστές αλλά και απλούς gamers στη διάδοση τόσο των παιχνιδιών όσο και της τεχνολογίας τους.
Με τη βασική φιλοσοφία της μηχανής παιχνιδιού, η id Software κατασκεύασε τις δύο πιο διάσημες σειρές παιχνιδιών FPS: το Doom(1993) και το Quake (1996). Ήδη, από το 1992 και λίγους μήνες μετά το Ultima Underworld της Origin, το οποίο αποτέλεσε τον πρώτο τίτλο παιχνιδιού πρώτου προσώπου σε ψευδοτρισδιάστατο περιβάλλον, η id Software παρουσίασε (στο ίδιο ακριβώς στυλ) το Wolfenstein 3D. Τίτλος που θεμελιώνει τόσο τον χαρακτήρα των επόμενων προϊόντων της id Software, όσο και την τεχνική και τεχνολογία τους. Παράλληλα όμως η id Software συνδέθηκε με τη βία του περιεχομένου, σε σημείο που να απαγορευθούν ορισμένοι τίτλοι της σε κάποιες χώρες, δημιουργώντας μία νέα gaming υποκουλτούρα.
Οι οικογένειες παιχνιδιών που αναπτύχθηκαν πάνω στη μηχανή του Quake
Σε ότι αφορά τις δύο ναυαρχίδες της id Software, το Doom υπήρξε κι αυτό, όπως και το Wolfenstein 3D, ψευδοτρισδιάστατο. Αποτέλεσε για πολλούς τον ορισμό των FPS, σε σημείο τέτοιο ώστε για αρκετά χρόνια κάθε παιχνίδι ανάλογης φιλοσοφίας να κατηγοριοποιείτα ως Doom-clone. Ο κώδικας της μηχανής του, αναπτυγμένος από τον Τζον Κάρμακ, δόθηκε ελεύθερα με άδεια GPL, επιτρέποντας σε φίλους του παιχνιδιού να σχεδιάζουν τις δικές τους πίστες. Το ίδιο το Doom γνώρισε δύο ακόμη συνέχειες, το 1994 και το 2004, ενώ ανακοινώθηκε το 2008 και η έναρξη σχεδιασμού του Doom 4, το οποίο όμως δεν έχει ολοκληρωθεί. Το Quake από την άλλη πλευρά, όντας πλήρως 3D και ακόμη πιο επιτυχημένο από το Doom, για τα επόμενα χρόνια ορίζει τις εξελίξεις στον πολύ απαιτητικό τομέα των τρισδιάστατων γραφικών. Ταχύτατα, τόσο το Quake, όσο και τα Quake II και ΙΙΙ, γίνονται η βάση για την αξιολόγηση των επιδόσεων των μελλοντικών καρτών γραφικών. Όπως και με το Doom, έτσι και η Quake Engineαποτέλεσε τη βάση -με πολύ μεγαλύτερη διάδοση- ανάπτυξης καινούριων παιχνιδιών, κάποια εκ των οποίων, όπως π.χ. το Half-Life, έγιναν μεγάλες εμπορικές επιτυχίες.
Άλλα παιχνίδια παραγωγής id Software είναι οι επόμενες συνέχειες της σειράς platform, Commander Keen, καθώς και το Shadow Knights που χρησιμοποιούσε την ίδια μηχανή. Επίσης, οι σειρές FPS Heretic και Hexen.
Από το 2009 η id Software ανήκει στην εταιρεία ZeniMax Media, όπου υπάγεται και η Bethesda Game Studios, κατασκευάστρια της περίφημης σειράς Elder Scrolls.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Αφήστε μια απάντηση