26/ 10/ 1960 | THE THINKING MACHINE

ScorpioGr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 26 Οκτωβρίου 1960, βγαίνει στον τηλεοπτικό «αέρα» το πρώτο έργο με σενάριο φτιαγμένο σε υπολογιστή. Πιο συγκεκριμένα, σε μορφή αφιερώματος για τα 100 χρόνια του ΜΙΤ, το CBS παρουσιάζει την εκπομπή «The Thinking Machine» όπου προβάλλονται μικρά τηλεοπτικά σκετς βασισμένα σε σενάρια που δημιουργούνται αυτόματα από το πρόγραμμα SAGA ΙΙ στον υπολογιστή TX-0 του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης.

The Thinking Machine

Ο Χάρισον Μορς (ένας από τους σχεδιαστές του προγράμματος SAGA II) παίρνει ένα τυπωμένο σενάριο, το οποίο έχει υπολογιστεί αυτόματα από τον ΤΧ-0

Ο ΤΧ-0 έχει κατασκευαστεί το 1955 στο ΜΙΤ και είναι ο πρώτος υπολογιστής με κυκλώματα κατασκευασμένα εξολοκλήρου από τρανζίστορ. Εξ ου και το όνομά του, που σημαίνει Transistorized EXperimental (computer) 0. O σχεδιασμός του πρωτοποριακού -και πλήρως 16μπιτου– ΤΧ-0 θα αποτελέσει τη βάση ανάπτυξης του PDP-1 πέντε χρόνια αργότερα. Σε αυτό το σύστημα, το οποίο έμελλε να γίνει η καρδιά του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης του ΜΙΤ, αναπτύχθηκε από τους Νταγκ Ρος και Χάρισον Μορς το πρόγραμμα SAGA II. Σκοπός των 13.000 γραμμών του προγράμματος ήταν η παραγωγή μικρών σεναρίων.

Πιο συγκεκριμένα συνέδεε κλασικά αντικείμενα και τυπικούς χαρακτήρες (σ.σ. ένας σερίφης κι ένας ληστής) σε σκηνικό της Άγριας Δύσης, δημιουργώντας τυχαίες αλληλουχίες ενεργειών που στο σύνολό τους θα μπορούσαν να αποτελέσουν σενάριο ταινίας, όπως το ακόλουθο «αποτέλεσμα»:

begin t0
gun is in right hand
money is in left hand
drink is on table
robber is in corner
right hand is on robber
left hand is on robber
holster is on robber
bottle is on table

right hand has gun
left hand has money
holster has nothing

t00
gun is in corner

t01

Το πρόγραμμα υλοποιούσε ένα λογικό διάγραμμα με δεκάδες σημεια αποφάσεων (π.χ. πόσο πρέπει να πιει ο ληστής), κάθε ένα από τα οποία επηρέαζε την κατάληξη της υπόθεσης. Όπως εξήγησε ο Νταγκ Ρος σε ένα παράδειγμα της λειτουργίας του SAGA-II, «αν ο ληστής έπινε αρκετό αλκοόλ η κρίση του θα άρχιζε να μειώνεται, ωστόσο το πρόγραμμα θα παρέμενε λογικό». Στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα δεν ήταν πάντα τόσο λογικό. Σύμφωνα με το σενάριο ο νικητής της μονομαχίας ληστή-σερίφη, έπαιρνε τα χρήματα από τη γωνία της καλύβας κι έβγαινε από αυτήν. Υπήρξε όμως περίπτωση που ενώ νικούσε ο σερίφης, ο ληστής δεν πέθαινε και στη συνέχεια έπαιρνε εκείνος τα λεφτά από τα χέρια του σερίφη κι έβγαιναν και οι δύο από την καλύβα!

Για τον υπολογισμό κάθε τέτοιου σεναρίου ο ΤΧ-0 απαιτούσε περίπου δύο λεπτά. Από τις 50 συνολικά εκτελέσεις του προγράμματος, στο CBS παίχτηκαν τα δύο αποτελέσματα.

The Thinking Machine

Σας άρεσε??? Διαδώστε το!!!

Αφήστε μια απάντηση

Name*
Email*
Url
Το μήνυμά σας*

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε HTML tags και τα χαρακτηριστικά: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>