21/ 11/ 2004 | NINTENDO DS

ScorpioGr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 21 Νοεμβρίου 2004, αρχίζει η διάθεση -πρώτα στις ΗΠΑ και μετά από λίγες ημέρες στην Ιαπωνία- της έβδομης γενιάς φορητής παιχνιδοκονσόλας Nintendo DS. Αν και τα αρχικά DS σημαίνουν αρχικά Developers System, διατηρήθηκαν και στο τελικό προϊόν αφού περιγράφουν και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της: Dual Screen (διπλή οθόνη)

Το μοντέλο σχεδιασμού με διπλή οθόνη δεν είναι κάτι νέο για τη Nintendo το 2004, όταν παρουσίασε το DS. Οι πρώτες αναδιπλούμενες φορητές παιχνιδομηχανές με δύο οθόνες, παρουσιάστηκαν ήδη από τη δεκαετία του ’80, στην οικογένεια Game & Watch. Βέβαια, πέρα από τις οπτικές ομοιότητες, ουδεμία άλλη τεχνολογική σχέση υπάρχει μεταξύ των δύο αυτών τύπων παιχνιδομηχανής της Nintendo. Η εταιρεία όταν παρουσίασε το DS, δεν είχε πρόθεση να αντικαταστήσει το εξαιρετικά επιτυχημένο Game Boy, του οποίου η ζωή παρατεινόταν για πέρα από τη δεκαπενταετία με νέες και πιο σύγχρονες εκδόσεις. Ωστόσο, η εμπορική επιτυχία του DS υπήρξε άμεση και -το κυριότερο- η προς τα πίσω συμβατότητα του DS, κατέστησε πολύ γρήγορα το Game Boy περιττό.

NINTENDO DS

Οι πωλήσεις του DS ενισχύθηκαν και από τις εκατοντάδες homebrew εφαρμογές που το μετέτρεπαν σε PDA, αλλά και αναγεννούσαν παλιούς επιτυχημένους τίτλους παιχνιδιών

Αν και τεχνολογικά, το DS υστερούσε σε σχέση με το αντίπαλο PSP της Sony, που επίσης έκανε το ντεμπούτο του το 2004, η Nintendo έκανε και πάλι τα μαγικά της. Ο πρωτότυπος σχεδιασμός, με την πάνω οθόνη να αποτελεί την κύρια οθόνη για τα παιχνίδια, και την κάτω συμπληρωματική με τις απαραίτητες πληροφορίες για αυτά, αλλά και ταυτόχρονα οθόνη αφής που αξιοποιήθηκε από -κατ’ εξοχήν homebrew- εφαρμογές που συναντάμε μόνο στα PDA, υπήρξε παραπάνω από αποτελεσματικός. Βέβαια, τον κύριο λόγο είχαν τόσο η τιμολογιακή πολιτική, με το DS να κοστίζει σχεδόν τα μισά ενός PSP, αλλά και η εξασφαλισμένη επιτυχία που προσφέρουν τα francise της Nintendo σε κάθε νέα γενιά παιχνιδομηχανών. To DS κατάφερε να δημιουργήσει τη δική του αγορά, και ταυτόχρονα να ενισχυθεί και μέσω της κοινότητας homebrew εφαρμογών και παιχνιδιών.

Από εκεί και πέρα, το DS προσέφερε λειτουργία αναγνώρισης φωνητικών εντολών και ασύρματης σύνδεσης μέσω WiFi. Επίσης, αν και όχι στην αιχμή της τεχνολογίας και των επιδόσεων, τα παιχνίδια του ήταν για πρώτη φορά 3D και αξιοποιούσαν το ειδικά για το DS εξελιγμένο κύκλωμα επιτάχυνσης τρισδιάστατων γραφικών που εξασφάλιζε επιδόσεις της τάξης των 120.000 πολυγώνων ανά δευτερόλεπτο, αν και υπήρχε περιορισμός στο σύνολο των πολυγώνων σε κάθε frame (2.048 τρίγωνα). Τέλος, από τους δύο επεξεργαστές ARM RISC του DS, ο δεύτερος λειτουργούσε σε ρόλο συνεπεξεργαστή, αφιερωμένος στις διεργασίες του ήχου, της ασύρματης δικτύωσης και του ρόλου που είχε αντίστοιχα ο δεύτερος Ζ-80 στον Game Boy Advance (σε GBA mode συμβατότητας).

NINTENDO DS

Το μοντέλο 3DS, το 2011, είναι το πρώτο με στερεοσκοπική οθόνη 3D και πρακτικά αποτελεί φορητή παιχνιδομηχανή επόμενης γενιάς (όγδοη), σε σχέση το αρχικό DS

Το 2011, η κυκλοφορία του Nintendo 3DS, που συμπλήρωσε αυτήν την οικογένεια παιχνιδομηχανών, σήμανε ένα τεχνολογικό άλμα που οδήγησε τη σειρά DS στην επόμενη, όγδοη, γενιά φορητών κονσολών. Αυτό δεν ήταν άλλο από την αναβάθμιση της κεντρικής οθόνης σε στερεοσκοπική, ώστε να αποδίδεται το βάθος στην τρισδιάστατη απεικόνιση των παιχνιδιών. Επιπλέον, οι οθόνες μεγάλωσαν κι άλλο και τα χρώματα αυξήθηκαν, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε διπύρηνος επεξεργαστής, και πάλι αρχιτεκτονικής RISC, της σειράς ARM11.

Η οικογένεια Nintendo DS ενισχυόταν κάθε περίπου ένα με δύο χρόνια με ένα νέο μέλος, όπως συνηθίζει παραδοσιακά η Nintendo. Ανάμεσα στα νέα μοντέλα υπήρξαν τα Lite και XL, που δεν ήταν τίποτε περισσότερο παρά οι υπάρχουσες εκδόσεις σε μικρότερες και μεγαλύτερες διαστάσεις αντίστοιχα. Η σειρά αποδείχτηκε η πιο επιτυχημένη εμπορικά στην ιστορία των παιχνιδοκονσολών, με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 153 εκατ. για τα μοντέλα DS και τα 35 εκατ. για τα 3DS.

ΜΟΝΤΕΛΑ NINTENDO DS

  • DS (2004): βλ. Τεχνικά Χαρακτηριστικά Nintendo DS
  • DS Lite (2006): Όπως το DS με μεγαλύτερες οθόνες 3,12», χαμηλότερο βάρος 218 γρ., περισσότερη αυτονομία έως 19 ώρες
  • DSi (2008): Επεξεργαστής ARM9 στα 133 MHz, 16MB RAM, κάμερα VGA, βάρος 214 γρ., αυτονομία έως 14 ώρες. Δέχεται κάρτες SD έως 32GB
  • DSi XL (2009): Όπως DSi με μεγαλύτερες διαστάσεις, οθόνες 4,2», βάρος 314 γρ. και περισσότερη αυτονομία έως 17 ώρες
  • 3DS (2011): Νέο μοντέλο με διπύρηνο επεξεργαστή ARM11, 128MB RAM, η πάνω οθόνη στερεοσκοπική 3D 3,5», 800×240 pixels (400×200 ανά οφθαλμό), 16,7 εκατ. χρώματα, 3 κάμερες VGA
  • 3DS XL (2012): Όπως 3DS με μεγαλύτερες διαστάσεις, οθόνες 4,9», βάρος 336 γρ. και περισσότερη αυτονομία έως 6,5 ώρες

NINTENDO DS

  • CPU: 32bit RISC ARM946E-S στα 67MHz και ARM7TDMI στα 33 MHz
  • Μνήμη: 4 MB RAM / 626 KB VRAM
  • Γραφικά: Custom 3D, T&L, 120.000 πολύγωνα/sec, 30 Mpixels/sec
  • Οθόνη: 2x TFT-LCD 3», 256×192 pixels, 262.144 χρώματα (η 2η είναι αφής)
  • Ήχος: 16 κανάλια PCM, stereo & surround
  • Media: Flash Memory 256 KB
  • Ασύρματο Δίκτυο: WiFi 802.11
  • Μπαταρία: Li-Ion 850 mAh, 6-10 ώρες αυτονομία
  • Διαστάσεις: 149x85x29 χιλιοστά (κλειστό)
  • Βάρος: 275 γραμμάρια
Σας άρεσε??? Διαδώστε το!!!

Αφήστε μια απάντηση

Name*
Email*
Url
Το μήνυμά σας*

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε HTML tags και τα χαρακτηριστικά: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>