20/ 10/ 1986 | SEGA MASTER SYSTEM
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 20 Οκτωβρίου 1986, κυκλοφορεί στην ιαπωνική αγορά, η 3ης γενιάς κονσόλα της Sega που έρχεται να ανταγωνιστεί το NES, Master System. Αποτελεί μετεξέλιξη των SG-1000 Mark I και II και γι’ αυτό στην Ιαπωνία ο αρχικός της τίτλος είναι Sega Mark III.
Με τη Nintendo να σαρώνει ήδη τις πωλήσεις με το Famicom, η Sega απάντησε το φθινόπωρο του 1986 με το Mark III. Μία παιχνιδοκονσόλα που ακολουθούσε σχεδιαστικά τη γραμμή του SG-1000 Mark II, και αποτελούσε μετεξέλιξή του. Επίσης, διατηρούσε προς τα πίσω συμβατότητα με το SG-1000. Πιο συγκεκριμένα στο τρίπτυχο επεξεργαστής-γραφικά-ήχος χρησιμοποιούσε το συνδυασμό ολοκληρωμένων Zilog Z80 – Texas Instruments TMS 9929A – Yamaha YM2413. Αξιοποιούσε δηλαδή τον τυπικό hardware των MSX, ελαφρώς εξελιγμένο. Συγκριτικά με τον μεγάλο ανταγωνιστή, το NES, η κονσόλα της Sega προηγείται σαφέστατα από πλευράς ήχου, αλλά όχι στα γραφικά, καθώς ναι μεν υπερτερεί στα χρώματα, αλλά υστερεί στον σημαντικότατο τομέα των sprites.
Μέσα σε μία χρονιά, το Mark III επιτυγχάνει κάτι λιγότερο από ένα εκατομμύριο πωλήσεις στην ιαπωνική αγορά, χωρίς να μπορέσει να απειλήσει το NES. Το μεγάλο στοίχημα ήταν η αμερικάνικη αγορά, όπου η κονσόλα της Sega, μετά από πλήρη ανασχεδιασμό και μετονομασία σε Master System, έκανε την άφιξή της το καλοκαίρι του 1986, στην τιμή των 200 δολαρίων. Οι επιλογές της Sega στην αμερικάνικη αγορά αποδείχτηκαν λανθασμένες. Τα δύο πρώτα χρόνια το Master System αδυνατούσε να ανταγωνιστεί το NES, με τις πωλήσεις του να κινούνται στο 1/5 περίπου των πωλήσεων του NES. Επιπλέον, η τακτική της Nintendo να μην επιτρέπει τα franchise της να περνούν σε άλλες πλατφόρμες, άφηνε τη Sega με ελάχιστη υποστήριξη από τους developers παιχνιδιών. Το 1988, η Sega επέλεξε την εταιρεία παιχνιδιών Tonka για να αναλάβει την προώθηση. Η Tonka όμως δεν διέθετε εμπειρία σε αυτήν την αγορά και δεν κατάφερε κάτι περισσότερο. Το 1989 κι ενώ έχει ήδη παρουσιαστεί ο διάδοχος του Master System, το 16μπιτο Genesis, η Sega παρουσίασε παράλληλα μία φθηνότερη έκδοση της κονσόλας. Το Master System II ήταν μία πιο «light» και πολύ πιο οικονομική εκδοχή του Master System. Και αυτή η επιλογή αποδείχτηκε λανθασμένη, ειδικά απέναντι στο Genesis, που τα κατάφερνε εμπορικά πολύ καλύτερα από τον προκάτοχό του. Συνολικά, οι πωλήσεις του Master System στις ΗΠΑ, δεν ξεπέρασαν τα 2 εκατ. κομμάτια.
Ότι όμως δεν κατάφερε το Master System στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, το πέτυχε στην ευρωπαϊκή αγορά και τη Βραζιλία. H Sega κατάφερε να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι η Nintendo προώθησε φτωχά (έως καθόλου σε κάποιες χώρες) την κονσόλα της στην Ευρώπη. Από το Σεπτέμβριο του 1987, οπότε το Master System μπήκε στην ευρωπαϊκή αγορά, έως το 1996. οπότε ολοκληρώθηκε η διάθεσή του, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 6,5 εκατομμύρια. Το 1,5 εκατ. μόνο στην Μεγ. Βρετανία. Η επιτυχία οφείλεται και στο γεγονός ότι η Sega συνεργάστηκε με τις πιο ισχυρές τοπικές εταιρείες διάθεσης παιχνιδιών. Η ευρωπαϊκή επιτυχία της συσκευής ήταν τέτοια, ώστε να παρατηρηθεί το εξής παράδοξο: αμερικάνικες εταιρείες παιχνιδιών κατασκεύασαν τίτλους για το Master System αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά και όχι για τις ΗΠΑ. Ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία σημείωσε στη Βραζιλία, όπου η συνεργασία με την εταιρεία Tectoy αποδείχτηκε πολύτιμη. Η Tectoy όχι μόνο προώθησε την κονσόλα στην τοπική αγορά, αλλά ανέπτυξε και μία σειρά παιχνιδιών στην πορτογαλική γλώσσα, παρέχοντας επιπρόσθετη υποστήριξη. Μέχρι το 1996 και μόνο στην αγορά της Βραζιλίας, οι πωλήσεις του Master System άγγιξαν τα 5 εκατ. κομμάτια.
SEGA MASTER SYSTEM
- Επεξεργαστής: 8bit Zilog Z80 στα 3,58 MHz
- Μνήμη RAM: 8 KB (64 Kbit)
- Μνήμη VRAM: 16 KB (128 Kbit)
- Γραφικά: ΤΙ TMS 9929A, 240×226 pixels, 52 χρώματα από παλέτα 256 χρωμάτων, 16 sprites (8×8)
- Ήχος: PSG TI SN76489 και FM Yamaha YM2413, 6 κανάλια, 10 οκτάβες, mono
- Media: ROM Cartridge (8-256KB)
- Controler: D-pad και 2 πλήκτρα
- Διαστάσεις: 36,5x17x6,7 εκατοστά
Αφήστε μια απάντηση