ScorpioGr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 10 Φεβρουαρίου 1996, χάνει το πρώτο από τα έξι παιχνίδια ενός αγώνα σκάκι ο παγκόσμιος πρωταθλητής Γκάρι Κασπάροφ. Μόνο που ο αντίπαλός του δεν είναι άνθρωπος, αλλά ο υπολογιστής Deep Blue της ΙΒΜ. Πρόκειται για την πρώτη ήττα παγκόσμιου πρωταθλητή από computer. Ο Κασπάροφ θα κερδίσει τελικά τον αγώνα με «σκορ» 4-2, αλλά θα χάσει από τον Deep Blue, στη ρεβάνς έναν χρόνο αργότερα.

O Deep Blue υπήρξε ένας υπερυπολογιστής σχεδιασμένος αποκλειστικά για παιχνίδια σκάκι και διάδοχος του Deep Thought, ο οποίος σημειωτέον είχε χάσει (εύκολα) πάλι από τον πρωταθλητή Κασπάροφ, το 1989. Η αποτελεσματικότητα του Deep Blue ήταν εξαρτημένη κατά κύριο λόγο στην «ωμή ισχύ» του, καθώς υπήρξε ένας ταχύτατος (259η θέση παγκοσμίως στα supercomputer) υπολογιστής με δυνατότητα παράλληλης επεξεργασίας από 30 P2SC μικροεπεξεργαστές (RISC  αρχιτεκτονικής της σειράς POWER της ΙΒΜ) και τη βοήθεια 480 VLSI chips ειδικά σχεδιασμένων για το σκάκι. Το σύστημα μπορούσε να υπολογίσει 200 εκατομμύρια κινήσεις σε ένα δευτερόλεπτο, ενώ η έκδοση που νίκησε τον Κασπάροφ το 1997 πετύχαινε ταχύτητα υπολογισμών της τάξης των 11,38 GFLOPS (11,38 δισ. πράξεις κινητής υποδιαστολής το δευτερόλεπτο).

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 10 Φεβρουαρίου 1996, χάνει το πρώτο από τα έξι παιχνίδια ενός αγώνα σκάκι ο παγκόσμιος πρωταθλητής Γκάρι Κασπάροφ. Μόνο που ο αντίπαλός του δεν είναι άνθρωπος, αλλά ο υπολογιστής Deep Blue της ΙΒΜ. Πρόκειται για την πρώτη ήττα παγκόσμιου πρωταθλητή από computer. Ο Κασπάροφ θα κερδίσει τελικά τον αγώνα με «σκορ» 4-2, αλλά θα χάσει από τον DeepBlue, στη ρεβάνς έναν χρόνο αργότερα. O Deep Blue υπήρξε ένας υπερυπολογιστής σχεδιασμένος αποκλειστικά για παιχνίδια σκάκι και διάδοχος του Deep Thought, ο οποίος σημειωτέον είχε χάσει (εύκολα) πάλι από τον πρωταθλητή Κασπάροφ, το 1989. Η αποτελεσματικότητα του Deep Blue ήταν εξαρτημένη κατά κύριο λόγο στην «ωμή ισχύ» του, καθώς υπήρξε ένας ταχύτατος (259η θέση παγκοσμίως στα supercomputer) υπολογιστής με δυνατότητα παράλληλης επεξεργασίας από 30 P2SC μικροεπεξεργαστές (RISC  αρχιτεκτονικής της σειράς POWER της ΙΒΜ) και τη βοήθεια 480 VLSI chips ειδικά σχεδιασμένων για το σκάκι. Το σύστημα μπορούσε να υπολογίσει 200 εκατομμύρια κινήσεις σε ένα δευτερόλεπτο, ενώ η έκδοση που νίκησε τον Κασπάροφ το 1997 πετύχαινε ταχύτητα υπολογισμών της τάξης των 11,38 GFLOPS (11,38 δισ. πράξεις κινητής υποδιαστολής το δευτερόλεπτο).
Σας άρεσε??? Διαδώστε το!!!

Αφήστε μια απάντηση

Name*
Email*
Url
Το μήνυμά σας*

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε HTML tags και τα χαρακτηριστικά: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>