23/ 12/ 1994 | NEC PC-FX

ScorpioGr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 23 Δεκεμβρίου 1994, κυκλοφορεί στην Ιαπωνία η τελευταία παιχνιδομηχανή της NEC. Η ιδιόμορφη, ισχυρή και ευέλικτη 32μπιτη NEC PC-FX έχασε το τρένο των 3D παιχνιδιών, με αποτέλεσμα να παραμείνει αυστηρά ιαπωνική υπόθεση και να κάνει πολύ περιορισμένες πωλήσεις.

Η κονσόλα που διαδέχτηκε τo PC Engine της NEC, έπεσε θύμα της περιορισμένης μόδας του CD-i και των Full Motion Video(FMV) και ταυτόχρονα βγήκε ελαφρώς πρόωρα για να προλάβει τη στροφή προς το 3D gaming. Mε άλλα λόγια η NEC πήγε να απαντήσει στο 3DO, τη στιγμή που η Sony και η Segaέβαζαν πλώρη για την επόμενη γενιά τρισδιάστατων παιχνιδιών, με τα PlayStation και Saturn αντίστοιχα. Η παιχνιδομηχανή PC-FX είχε ορισμένα μοναδικά χαρακτηριστικά, αλλά κανένα από αυτά δεν ήταν ικανό να καλύψει το σημαντικό μειονέκτημα της ανυπαρξίας τρισδιάστατης επιτάχυνσης.

H PC-FX συνοδευόταν από ένα τυπικό για την εποχή controller, απλώς με τα απολύτως απαραίτητα.

Πιο συγκεκριμένα, η PC-FX ήταν η κονσόλα με την καλύτερη ποιότητα αναπαραγωγής FMV, καθώς είχε τη δυνατότητα απεικόνισης έως και 30 εικόνων JPEG το δευτερόλεπτο και παράλληλα να αναπαράγει ψηφιακό ήχο στέρεο. Παρέμενε μία αυστηρά 2D κονσόλα, με εξελιγμένα ωστόσο χαρακτηριστικά σε επίπεδο hardware, όπως περιστροφή, μεγέθυνση/σμίκρυνση, εφέ σβησίματος (fade) κ.α. Αν και η NEC εξέφρασε την πρόθεσή της να παρέχει 3D επιτάχυνση με τη μορφή module, ποτέ δεν προχώρησε σε αυτήν την κίνηση.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της PC-FX ήταν η μοναδική -για κονσόλα- επεκτασιμότητά της, στα πρότυπα των PC. Διέθετε θύρες για εξωτερική μνήμη, σύνδεση με IBM-PC συμβατό ή PC-98 (με το PC-FX σε ρόλο εξωτερικού SCSI CD-ROM) και μία ακόμη γενικής επέκτασης. Ήταν για παράδειγμα η μοναδική κονσόλα με δυνατότητα σύνδεσης με ποντίκι. Ωστόσο και αυτό το χαρακτηριστικό της παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητο.

Αποκλειστικά ιαπωνέζικα τα παιχνίδια της PC-FX και βέβαια κατά κόρον anime.

Αφενός μεν, το γεγονός ότι η NEC δεν προχώρησε στην τρισδιάστατη εποχή. Αφετέρου δε, το ότι η PC-FX δεν ήταν συμβατή με την προηγούμενη παιχνιδομηχανή PC Engine. Η 32μπιτη αρχιτεκτονικής RISC κονσόλα της NEC παρέμεινε αυστηρά ιαπωνική υπόθεση. Στην τοπική αγορά, πούλησε 100.000 κομμάτια έως το 1998, οπότε και αποσύρθηκε. Ταυτόχρονα με την PC-FX, αποσύρθηκε και η NEC από την εν λόγω αγορά.

Στα τέσσερα αυτά χρόνια απέκτησε αξιόλογα παιχνίδια ActionRPG και Interactive Adventures (κατά βάση anime ενήλικου χαρακτήρα, που ήταν πολύ συνηθισμένα στην ιαπωνική gaming κουλτούρα).

NEC PC-FX

Επεξεργαστής: 32bit RISC, NEC V810 στα 21,5 MHz
Μνήμη RAM:  2MB (main), 1MB (shared), 32KB (backup)
Μνήμη ROM: 1MB (OS)
Μνήμη VRAM: 256ΚΒ
Γραφικά: 640×448 pixels, 16,7 εκατ. χρώματα, 2 sprite και 6 background layers
Ήχος: 16bit stereo,  ADPCM και sampling 44,1kHz
Media: CD-ROM 2x  (300KB/sec)
Θύρες: Composite, S-Video, 2xRCA, 2x Gamepad, RAM card, SCSI adaptor, Expansion
Controller: (FX-PAD) D-pad και 6 πλήκτρα
Διαστάσεις: 13,2×26,7×24,4 εκατοστά
Βάρος: 2,9 κιλά
Σας άρεσε??? Διαδώστε το!!!

Αφήστε μια απάντηση

Name*
Email*
Url
Το μήνυμά σας*

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε HTML tags και τα χαρακτηριστικά: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>