18/ 05/ 1973 | HUDSON SOFT
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 18 Mαΐου 1973, ιδρύεται ένας από τους πιο σημαντικούς software developers της Ιαπωνίας. Μπορεί η Hudson Soft να έγινε γνωστή για τα παιχνίδια της και ιδιαίτερα το εξαιρετικά επιτυχημένο (και διάσημο) Bomberman, ωστόσο υπήρξε αξιοσημείωτη η συνεισφορά της στο software ιαπωνικών υπολογιστών και ειδικότερα εκείνων της Sharp.
Η Hudson Soft ιδρύθηκε ως εταιρεία πώλησης τηλεπικοινωνιακών συσκευών, αλλά ήδη από το 1975 μπήκε στην παραγωγή περιφερειακών συσκευών για υπολογιστές και από το 1976 στο χώρο του gaming. Για αρκετά χρόνια η Hudson παράγει παιχνίδια με το σκεπτικό της ποσότητας έναντι της ποιότητας. Έως και τριάντα τίτλους σε ένα μήνα! Προφανώς, κανένας από αυτούς δεν είναι άξιος λόγου.

Το Bomberman είναι αναμφίβολα το πιο γνωστό franchise της Hudson (φωτό από NES)
Η μεγάλη αλλαγή ήρθε το 1983 με το Bomberman. Εκείνη τη χρονιά, η εταιρεία γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής παιχνιδιών για το NES της Nintendo και βέβαια αυτός είναι ο λόγος που αλλάζει η τακτική σχεδιασμού των νέων τίτλων. Η εμπιστοσύνη της Nintendo είναι τεράστιας σημασίας. Το Bomberman γίνεται διάσημο και στα home computers και πολύ γρήγορα αποτελεί τη ναυαρχίδα των franchise της Hudson Soft. Τρία χρόνια αργότερα ακολουθεί μία εξίσου επιτυχημένη σειρά, το Adventure Island, το οποίο περιορίζεται (εκτός των MSXυπολογιστών) στις παιχνιδομηχανές. Η Hudson Soft θα παραμείνει κατά κύριο λόγο στο χώρο των platform games.
Η εταιρεία, εκτός από τις στενές σχέσεις με την Nintendo, αναπτύσσει πολύ σημαντικές συνεργασίες και με άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές. Στον χώρο των υπολογιστών ξεχωρίζει η σχέση της με τη Sharp. Πριν ακόμη γίνει γνωστή για τα παιχνίδια της, η Hudson Soft έχει κατασκευάσει την έκδοση Hu-BASIC, μία εξελιγμένη μορφή της Microsoft BASIC, που αποτελεί ταυτόχρονα και OS για τους 8μπιτους προσωπικούς και οικιακούς υπολογιστές της Sharp(MZ και Χ1). H συνεργασία με τη Sharp προχωρά και στην ανάπτυξη του λειτουργικού συστήματος και του περιβάλλοντος των 16μπιτων X68000.

SX-Window: Το παραθυρικό περιβάλλον των 16μπιτων υπολογιστών της οικογένειας Sharp X68000
Η Hudson Soft αναπτύσσει το Human68k OS ειδικά για την πλατφόρμα του X68000 με τον επεξεργαστή Motorola 68000, το οποίο θυμίζει αρκετά το MS DOS. Ωστόσο, δεν αρκείται σε ένα ακόμη τυπικό λειτουργικό σύστημα με γραμμή εντολών, αλλά προχωρά στην ανάπτυξη πλήρους παραθυρικού περιβάλλοντος, του SX-WINDOW. Το περιβάλλον πολυδιεργασίας που παραπέμπει αρκετά σε εμφάνιση στο GUI του NeXT και δεν αποτελεί ξεχωριστό OS (όπως και οι αρχικές εκδόσεις των MS Windows), καθώς τρέχει «πάνω» στο Human68k.
Το πιο μεγάλο κοινό προτζεκτ της Hudson, σε συνεργασία με τη NEC, ήταν αναμφίβολα το PC Engine/TurboGrafx. Παρά τις εξαιρετικές σχέσεις με τη Nintendo, η Hudson Soft συνεργάστηκε με τη NEC για την ανάπτυξη του πιο φιλόδοξου -και μάλιστα 16μπιτου- ανταγωνιστή του NES. Η εταιρεία μπήκε σε πολύ βαθιά νερά, αφού όχι μόνο πέρασε στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων κυκλωμάτων, αλλά σχεδίασε όλο το chipset της πρώτης 16μπιτης παιχνιδομηχανής στην ιστορία. Για το PC Engine, η Hudson Soft, ανέπτυξε τον επεξεργαστή (HuC6280), τα δύο τσιπάκια γραφικών (HuC6260VCE και HuC6270 VDC) και τον ελεγκτή της μνήμης (HuC6272). Μπορεί το μεν HuC6280 να αποτελούσε μία αναβαθμισμένη έκδοση, σε τεχνολογία CMOS, του 8μπιτου MOS 65C02, τα υπόλοιπα 16μπιτα ολοκληρωμένα όμως ήταν σχεδιασμού Hudson. Παρόλο που το PC Engine, στην εξαγώγιμη έκδοση TurboGrafx, απέτυχε εμπορικά, η εταιρεία συνέχισε να επενδύει στα ηλεκτρονικά και στη συνεργασία της με τη NEC, και στην επόμενη –32μπιτη πλέον- παιχνιδομηχανή NEC PC-FX. Στην PC-FX ο μεν επεξεργαστής ήταν κατασκευής NEC, αλλά τόσο η GPU, όσο και η γεννήτρια ήχου PCG. προέρχονταν από την Hudson Soft, συναποτελώντας το 32μπιτο σετ ολοκληρωμένων HuC62. Δυστυχώς, ούτε αυτή η προσπάθεια στέφθηκε με επιτυχία, αλλά κυρίως λόγω λανθασμένων επιλογών της NEC.
Η Hudson Soft κατάφερε για μία εικοσαετία να αναπτύσσεται συνεχώς, αποκτώντας και θηγατρικό σχήμα στις ΗΠΑ. Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ωστόσο, έρχονται απότομα ταοικονομικά προβλήματα. Κάτι που δεν οφείλεται στην ίδια την εταιρεία, αλλά στην τράπεζα που αποτελούσε τον μοναδικό χρηματοδότη της, η οποία και κατέρρευσε το Νοέμβριο του 1997. Η Hudson διατηρούσε στενές σχέσεις με την Konami από το 1985 ήδη. Η τελευταία, μετά από μία σειρά εξαγορών μέσω χρηματιστηρίου, βρέθηκε το 2005 να κατέχει το 54% των μετοχών της Hudson και τη διοίκησή της. Τελικά, τo 2012 απορροφήθηκε εντελώς απο την Konami κι έπαψε να υπάρχει ως φίρμα.
Αφήστε μια απάντηση