24/ 03/ 1998 | GRAND THEFT AUTO
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 24 Μαρτίου 1998, κυκλοφορεί το πρώτο μέλος ενός από τα πιο αμφιλεγόμενα αλλά και πιο εμπορικά επιτυχημένα franchiseστην ιστορία των παιχνιδιών. Το Grand Theft Auto, που, όπως λέει και το όνομά του, έχει να κάνει με ληστείες αυτοκινήτων και που από ένα 2D διασκεδαστικό action-arcade εξελίχθηκε στην ακριβότερη και από τις πολισχιδέστερες μορφές τρισδιάστατου παιχνιδιού «ανοικτού κόσμου».
Κατασκευασμένο από την DMA Design (σήμερα Rockstar), το Grand Theft Auto (GTA) υπήρξε αρχικά ένας ακόμη αμφιλεγόμενος τίτλος, σε μία εποχή που η προβολή της βίας, της παρανομίας και του αίματος στα video games γινόταν ένα είδος μόδας. Αν και το σενάριο εκτυλισσόταν στους δρόμους μίας πόλης, με επίκεντρο τις ληστείες αυτοκινήτων, η πλοκή υπήρξε εντελώς ανοικτή. Αυτό ήταν και το μυστικό της επιτυχίας του. Δηλαδή το γεγονός ότι ακολούθησε την τακτική του «ανοικτού κόσμου«, προσφέροντας μία ολόκληρη πόλη στη διάθεση του παίκτη και ελευθερία κινήσεων, παρόλο που υπήρχε κεντρικός κορμός αποστολών, με στόχο την ανέλιξη του ήρωα στις μαφίες της πόλης. Το παιχνίδι έγινε αμέσως επιτυχία και σε αυτό βοήθησε -ως συνήθως- η πολεμική που του ασκήθηκε για την «ωραιοποίηση» της βίας και της παρανομίας. Από την απλήtop-down απεικόνιση δύο διαστάσεων, πέρασε το 2001 με το GTA III στην πλήρως 3D ρεαλιστική απεικόνιση. Οι πόλεις μεγάλωσαν. Η διάδραση με το περιβάλλον, οι αποστολές, και τα «κερασάκια» του σεναρίου, αυξήθηκαν. Η παραγωγή έγινε ολοένα και ακριβότερη, προσελκύοντας ακόμη και μεγάλα ονόματα του Χόλιγουντ, όπως τους Σάμιουελ Τζάκσον, Τζέιμς Γουντς, Ντένις Χόπερ, Μπαρτ Ρέινολντς, Πίτερ Φόντα, Ρέι Λιότα κ.α. Σήμερα, στην έκδοση IV, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες και την ακριβότερη παραγωγή παγκοσμίως.
GRAND THEFT AUTO I (1997)
Το GTA κυκλοφόρησε για τα Playstation και PC. Διέθετε απεικόνιση δύο διαστάσεων και τρεις πόλεις (Liberty City, San Andreas and Vice City), στις οποίες βασίζονται και οι επόμενες εκδόσεις του παιχνιδιού. Απέκτησε δύο add-ons με χάρτες του Λονδίνου, της δεκαετίας του ’60.
GRAND THEFT AUTO II (1999)
Παρόμοια με το αρχικό GTA, η δεύτερη έκδοση που κυκλοφόρησε για τα PC, Playstation και Dreamcast, εκτυλλισσόταν σε μία φανταστική πόλη του κοντινού μέλλοντος. Η τεχνική και τα γραφικά παρέμειναν ίδια, με μικρές εξελίξεις στις λεπτομέρειες.
GRAND THEFT AUTO III (2001)
Τεχνολογικό άλμα σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, στο GTA III γίνεται η μετεξέλιξη του παιχνιδιού σε πλήρως τρισδιάστατο και πολύ πιο ρεαλιστικό. Η μακροβιότερη έκδοση της σειράς απέκτησε και τα περισσότερα μέλη (όχι απλώς add-ons): Vice City (2002) και Vice City Stories (2006), San Andreas (2004) και Liberty City Stories (2005)
GRAND THEFT AUTO IV (2008)
Η πιο ακριβή παραγωγή όλων των εποχών, καθώς η εξέλιξή του κόστισε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Η πόλη στο GTA IV έγινε λεπτομερέστερη και ρεαλιστικότερη από ποτέ, παραπέμποντας ξεκάθαρα στη σύγχρονη Νέα Υόρκη.
GRAND THEFT AUTO V (2013)
Έχει ανακοινωθεί από το Νοέμβριο του 2011 και αναμένεται την άνοιξη του 2013. Το νέο περιβάλλον παραπέμπει στην Καλιφόρνια και ειδικότερα το Λος Άντζελες.
Αφήστε μια απάντηση