ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 05 Μαΐου 1992, παρουσιάζεται το πρώτο first person shooter (FPS), το οποίο και θα ορίσει αυτό το πολύ επιτυχημένο είδος videogames έως και τις ημέρες μας: το Wolfenstein 3D. Προϊόν του πασίγνωστου προγραμματιστή Τζον Κάρμακ και συνιδρυτή της id Software, την εταιρεία δηλαδή που στα επόμενα χρόνια θα ταυτίσει το όνομά της με τα παιχνίδια τύπου FPS με τα περίφημα Doom και Quake.
Catacomb 3-D (1991). Η ελαφρώς πρωτόγονη υλοποίηση της μηχανής, πάνω στην οποία χτίστηκε το Wolfenstein 3D
To Wolfenstein 3D δεν υπήρξε το πρώτο παιχνίδι γενικά πρώτου προσώπου (first person), αλλά εκείνο που έβαλε τα θεμέλια στον τύπο των FPS παιχνιδιών, αλλάζοντας εντελώς το μέλλον των videogames ευρύτερα. Ο δε Κάρμακ, που ήταν μόλις 22 ετών όταν το σχεδίαζε, μπήκε στη λίστα των ΤΟΡ 100 πρωτοπόρων κάτω των 35 ετώντου MIT. Το παιχνίδι χτίστηκε πάνω στη μηχανή του Catacomb 3-D, η οποία χρησιμοποιούσε τεχνικές texture mapping για να δώσει την ψευδαίσθηση του βάθους σε μία εποχή που τα 3D γραφικά άνηκαν στο χώρο… της επιστημονικής φαντασίας. Ο Κάρμακ πήρε την ιδέα για την ανάπτυξη της μηχανής αυτής βλέποντας ένα demo του Ultima Underworld ένα χρόνο νωρίτερα. Έβαλε μάλιστα προσωπικό στοίχημα να καταφέρει να ολοκληρώσει ένα αποδοτικότερο και ταχύτερο 3D μοντέλο. Και σε μεγάλο βαθμό το κέρδισε, καθώς οι απαιτήσεις της απλούστερης Catacomb 3-D ήταν σαφώς χαμηλότερες από εκείνες της οπτικά πλουσιότερης, τεχνικά ανώτερης, αλλά και λιγότερο ρεαλιστικής, μηχανής του Ultima. Πάνω σε αυτήν κατασκευάστηκαν κι άλλοι πολλοί τίτλοι παιχνιδιών πρώτου προσώπου, όπως τα Blake Stone, Corridor 7: Alien Invasion, Rise of the Triad και Hellraiser.
Wolfenstein 3D (DOS)
Το Wolfenstein 3D, με το απλοϊκό του σενάριο της απόδρασης ενός Αμερικανού στρατιώτη από τις ναζιστικές κατακόμβες, έβαλε τη βάση για όλα τα FPS που θα ακολουθήσουν έκτοτε. Πέρα από την εμφάνιση και τη θέαση από πρώτο πρόσωπο, το παιχνίδι είχε χαρακτηριστικά κοινά σήμερα σε όλα τα FPS, όπως η ποικιλία όπλων, τα health kits, τα μυστικά δωμάτια, οι θησαυροί κ.α. Η επιτυχία του, αλλά κυρίως η φήμη που απέκτησε λόγω της αξεπέραστης εμπορικής επιτυχίας των διαδόχων του, όπως τα Doom και Quake, το Wolfenstein 3D πέρασε σε πάνω από δέκα άλλες πλατφόρμες, ενώ ακόμη και σήμερα συνεχίζει να γίνεται port στα iPad και Andoid tablets. Έτσι, το παιχνίδι πέρασε στα Macintosh, AcornArchimedes, Super NES, Atari Jaguar το 1994, το 3DO το 1995, τα Apple IIGS και PC-98 το 1998 και το Game Boy Advance το 2002. Μεταξύ 2009 και 2011 το Wolfenstein 3D μπήκε στα iPhone, iPod Touch, iPad και τέλος στα tablets με λειτουργικό Android.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Αφήστε μια απάντηση