ScorpioGr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 09 Ιουλίου 1987, η ιταλική Olivetti ανακοινώνει την ίδρυση της θυγατρικής Prodest International, μέσω της οποίας θα γίνει η διάθεση των νέων της μοντέλων οικιακών υπολογιστών και PC τα επόμενα χρόνια. Τα τρία μοντέλαOlivetti Prodest που κυκλοφόρησαν διέθεταν διακριτά λογότυπα, χρώματα και σχεδιασμό, ώστε να ξεχωρίζει η καταγωγή και ο χαρακτήρας τους.

Προορισμός της νέας εταιρείας ήταν η είσοδος σε μία νέα τότε και ανερχόμενη κατηγορία υπολογιστών. Τα λεγόμεναhome PC. Κάτι που συνέβη ένα εξάμηνο αργότερα με τον Olivetti Prodest PC1. Ένα compact και φθηνό IBM-PC συμβατό, βασικών προδιαγραφών και με ενσωματωμένο disk drive 3,5». Διάταξη συνηθισμένη σε home PC της εποχής, όπως π.χ. τα Schneider Euro PC και Sinclair PC-200. Το PC1 ήταν και το μοναδικό μοντέλο με το λογότυπο Prodest που παρουσίασε ικανοποιητική εμπορική πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Αν και η φιλοσοφία αυτή σχεδιασμού δεν αποδείχτηκε ικανή να δημιουργήσει ρήγματα στην αγορά των 16μπιτων home computer, με τα PC να παραμένουν κατά κύριο λόγο στην επαγγελματική αγορά και για τα επόμενα χρόνια.

Prodest International

Ο μόνος υπολογιστής Prodest με σχετική επιτυχία στην αγορά ήταν το home PC μοντέλο, Prodest PC1, ο οποίος κυκλοφόρησε το 1988.

Πριν τον PC1 όμως, το 1987, η Olivetti παρουσίασε δύο ακόμη μοντέλα Prodest, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, βιαστικά και μόνο για να τονίσει τον χαρακτήρα των Prodest. Με την ιταλική εταιρεία να έχει καθιερωθεί στον επαγγελματικό χώρο, κύρια επιδίωξη με τα Prodest ήταν η διείσδυση στην οικιακή και περισσότερο μαζική αγορά. Έτσι, η Olivetti εκμεταλλεύτηκε εξαγορές και συμφωνίες και λάνσαρε υπάρχοντα μοντέλα με νέα χρώματα.

Τα δύο μοντέλα αυτά ήταν τα PC128 και PC128S, που αποτελούσαν αντίγραφα των Thomson MO6 και BBC Master Compact αντίστοιχα.Υπενθυμίζουμε ότι η ιταλική εταιρεία εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο της Acorn το Σεπτέμβριο του 1985. Τυπικά, όταν κυκλοφόρησε ο BBC Master το 1986, τα BBC Micro άνηκαν ήδη στην Olivetti.

O Prodest PC128 δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένας Thomson MO6 με αλλαγμένο λογότυπο.

Όλα τα Prodest απευθύνονταν στους οικιακούς χρήστες και ιδιαίτερα τους μαθητές και τους φοιτητές. Η στρατηγική της Olivetti ήταν αρκετά απλοϊκή και, μη έχοντας κάτι νέο να προσφέρει, δεν απέδωσε καρπούς. Η εταιρεία βασίστηκε σε τρεις διαφορετικές αρχιτεκτονικές ώστε να καλύψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γκάμα απαιτήσεων στη συγκεκριμένη αγορά. Πρακτικά όμως διέθετε τρεις κλώνους με διαφορετική συσκευασία. Ειδικά στα 8μπιτα home computer το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα φτωχό. Χωρίς συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον 16μπιτο ανταγωνισμό, τα Prodest PC128 και PC128S κατάφεραν πενιχρές πωλήσεις και μόνο στην τοπική αγορά της Ιταλίας. Η Olivetti παρέμεινε τα επόμενα χρόνια στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών και ειδικότερα IBM-PC συμβατών, όπου είχε ήδη καθιερώσει το στάτους της.



Σας άρεσε??? Διαδώστε το!!!

Αφήστε μια απάντηση

Name*
Email*
Url
Το μήνυμά σας*

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε HTML tags και τα χαρακτηριστικά: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>