10/ 05/ 1984 | KING’S QUEST

ScorpioGr

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 10 Mαΐου 1984, κυκλοφορεί το πρώτο ψευδοτρισδιάστατο graphics adventureαπό την Sierra OnLine. Με το King’s Quest ξεκινά μία μεγάλη οικογένεια παιχνιδιών, η οποία θα σηματοδοτήσει σημαντικές καινοτομίες -ειδικά στο PC gaming- κατά την εξέλιξή της, τα επόμενα χρόνια. Αν και θα κατηγορηθεί ότι έβαλε την ταφόπλακα στα text adventures.

Tο King’s Quest (KQ) αποτελεί την κορωνίδα των τίτλων της Ρομπέρτα Γουίλιαμς και το πρώτο blockbuster της Sierra. Από τεχνικής πλευράς το παιχνίδι αποτελούσε άλμα, όχι μόνο για το χώρο των adventures. Η μηχανή AGI (Adventure Game Interpreter) πάνω στην οποία σχεδιάστηκε το KQ, συνδύαζε τα κινούμενα γραφικά με τις γραπτές εντολές. Βέβαια στην περίπτωση του KQ τόσο το λεξιλόγιο όσο και το συντακτικό ήταν απλοϊκά, ειδικά συγκρινόμενα με κορυφαίους εκπροσώπους των text adventures, όπως π.χ. εκείνων της Infocom. Η Sierra ήταν η πρώτη εταιρεία η οποία έριξε όλο της το βάρος στο σχεδιασμό παιχνιδιών για IBM-PC συμβατά, σε μία εποχή που μεσουρανούσαν οι οικιακοί υπολογιστές. Το KQ μάλιστα χρησιμοποιήθηκε από την IBM για την επίδειξη της ψυχαγωγικής πλευράς του PCjr, το οποίο κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά. Το KQ I όμως δεν υπήρξε ένα παιχνίδι αποκλειστικά για PC. Αντιθέτως, ήταν πολυάριθμες οι εκδόσεις για 8μπιτους και 16μπιτους υπολογιστές (ακόμη και για την παιχνιδοκονσόλα Sega Master System).

Αν και η συγκεκριμένη σειρά έβαλε την ταφόπλακα στα text adventures, με αποτέλεσμα η Γουίλιαμς να γίνει αντιπαθής σε χιλιάδες ρομαντικούς της πρώτης γενιάς adventures, η συνεισφορά των King’s Quest στην εξέλιξη του PC gamingείναι αδιαμφισβήτητη. Όπως φαίνεται και στη λίστα που ακολουθεί:

Η ΣΕΙΡΑ KING’S QUEST

KING’S QUEST (1984)
Τύπος: Point and click/Text
Πλατφόρμες: Amiga, Apple II/IIGS, Atari ST, DOS, Macintosh, Sega Master System
Tο πρώτο της σειράς King’s Quest και εκείνο που εισήγαγε τη μηχανή AGI (Adventure Game Interpreter), που χρησιμοποιήθηκε στα περισσότερα adventure της Sierra, τη δεκαετία του ’80

KQ II: ROMANCING THE THRONE (1985)
Τύπος: Point and click/Text
Πλατφόρμες: Amiga, Apple II/IIGS, Atari ST, DOS
Το παιχνίδι περιλαμβάνει πολλά easter eggs μεταξύ των οποίων ένα ντέμο του Space Quest και ένα πέρασμα του Batmobile(!)

KQ III: TO HEIR IS HUMAN (1986)
Τύπος: Point and click/Text
Πλατφόρμες: Amiga, Apple II/IIGS, Atari ST, DOS, TRS-80 CoCo
Το πρώτο που εισήγαγε χάρτη του κόσμου του παιχνιδιού. Στους κατόχους κάρτας CGA, η χρήση μαγικού ξορκιού έκανε την οθόνη να τρέμει.

KQ IV: THE PERILS OF ROSELLA (1988)
Τύπος: Point and click
Πλατφόρμες: Amiga, Apple II/IIGS, Atari ST, DOS
Το πρώτο παιχνίδι που αξιοποιεί κάρτα ήχου στέρεο στο PC.  Ο συνθέτης της μουσικής του παιχνιδιού, Γουίλιαμ Γκολντστάιν, είχε συνθέσει και τη μουσική τίτλων της σειράς μιούζικαλ Fame.

KQ V: ABSENCE MAKES THE HEART GO YONDER (1990)
Τύπος: Point and click/Text
Πλατφόρμες: Amiga, DOS/Windows, FM TOWNS, Macintosh, NEC PC-98
Το πρώτο παιχνίδι adventure που κυκλοφορεί και σε CD-ROM. Σε αυτήν την έκδοση όλοι οι διάλογοι ήταν ψηφιοποιημένοι. Το πρώτο adventure της Sierra με 256 χρώματα.

KQ VI: HEIR TODAY, GONE TOMORROW (1992)
Τύπος: Point and click/Text
Πλατφόρμες: Amiga, DOS/Windows, Macintosh
Το πρώτο παιχνίδι της Sierra που χρησιμοποιεί την τεχνική συγχρονισμού της ομιλίας με τα χείλια των χαρακτήρων (lip-sync).

KQ VII: THE PRINCELESS BRIDE (1994)
Τύπος: Point and click
Πλατφόρμες: DOS/Windows, Macintosh
Το πρώτο της σειράς KQ με κινούμενα σχέδια αντί για sprites. Το παιχνίδι είχε τόσα bugs που ήταν αδύνατο να παιχτεί ως το τέλος. Κυκλοφόρησε βελτιωμένη έκδοση 2.0 το 1995.

KQ VIII: MASK OF ETERNITY (1998)
Τύπος: 3D Graphics Adventure
Πλατφόρμες: Windows
Το μοναδικό της σειράς KQ με τρισδιάστατα γραφικά. Το τελευταίο παιχνίδι της Ρομπέρτα Γουίλιαμς.

Σας άρεσε??? Διαδώστε το!!!

Αφήστε μια απάντηση

Name*
Email*
Url
Το μήνυμά σας*

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε HTML tags και τα χαρακτηριστικά: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>