27/ 08/ 1998 | ATI RAGE 128
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 27 Αυγούστου 1998, η ΑΤΙ ανακοινώνει τη 3D κάρτα γραφικών Rage 128. Σε μία εποχή που οι εξελίξεις στα τρισδιάστατα γραφικά είναι ραγδαίες, το Rage 128 είναι το τέταρτο 3D chipset της ΑΤΙ, μέσα σε δύο χρόνια.
Στον αγώνα δρόμου με την NVIDIA και την 3dfx, η ΑΤΙ βελτίωνε συνεχώς τη σειρά Rage καρτών γραφικών. Από το 1996 έως το 1998, η σειρά περιλάμβανε τα μοντέλα 3D Rage, 3D Rage II και Rage PRO. To Rage 128, ένα νέο chipset του οποίου το όνομα υποδηλώνει την 128μπιτη αρχιτεκτονική του, ήρθε το καλοκαίρι του 1998 για να ανταγωνιστεί ταVoodoo 3 και TNT. Με δύο υποκατηγορίες, τη VR και την GL, η Riva 128 κυκλοφόρησε σε έξι διαφορετικές υλοποιήσεις, οι δύο εκ των οποίων αποκλειστικά για Macintosh, καθώς η ΑΤΙ υποστηρίζει παραδοσιακά την Apple. Η διαφορά μεταξύ των VR και GL είχε να κάνει με το δίαυλο. Καθώς η GPU παρέμενε 128μπιτη και στις δύο περιπτώσεις, στη φθηνότερη GL, ο δίαυλος περιοριζόταν στα 64 bit. Επίσης ο χρονισμός της GL ήταν κατά 20% περίπου μειωμένος σε σχέση με την ανώτερη και ακριβότερη VR (80 MHz αντί για 103 MHz).
H Rage 128 υπήρξε η πρώτη κάρτα της σειράς με δύο pipelines. Αυτό σήμαινε ότι, καθώς η GPU διαχειριζόταν δύο pixels σε κάθε κύκλο ρολογιού, το θεωρητικό fillrate της ήταν διπλάσιο του χρονισμού της. Στην πράξη, η Rage 128 υπερτερούσε των δύο βασικών ανταγωνιστών της και κυρίως στις 32μπιτες υφές (σ.σ. η Voodoo 3 υποστήριζε μόνο 16bit). Στις λοιπές τεχνολογίες, η Rage 128 διατηρούσε τα χαρακτηριστικά των προκατόχων της, όπως επιτάχυνση DVD video και υποστήριξη OpenGL(έκδοσης 1.2). Τέλος, επιτύγχανε τριγραμμικό φιλτράρισμα(trilinear-filering) σε έναν κύκλο ρολογιού.
Την Rage 128 διαθέχτηκε ένα χρόνο αργότερα η Rage128 PRO, με αρκετές βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων υποστήριξη AGP 4x και έξοδο DVI. Οι επιδόσεις ήταν αυξημένες κατά 25% περίπου με την PRO να εμφανίζει σημαντική βελτίωση στο φιλτράρισμα των υφών. Πρακτικά το PRO υπερτερούσε των NVIDIA TNT2, Voodoo3 3500 και Matrox G400.
ATI RAGE 128 |
|
Λιθογραφία: 0,25 μm Αριθμός Τρανζίστορ: 8 εκατομμύρια Δίαυλος: 64 bit (GL), 128 bit (VR) Interface: AGP 2x, PCI Μνήμη: 8, 16, 32 MB SDRAM Χρονισμός: 80 MHz (GL), 103 MHz (VR) Fillrate: 160 Mpixels/sec (GL), 206 Mpicels/sec (VR) Bandwidth: 0,96 GB/sec (GL), 1,65 GB/sec (VR) Έκδοση DirectX: 6.0 |
Αφήστε μια απάντηση